13 Haziran 2011 Pazartesi

Lepistes Bakımı

Lepistes Bakımı


Lepistes kim ne derse desin çok narin bir balıktır.Balığa hergün belli saatlerde yem verirseniz,haftalık filtre temizliği yaparsanız balığınız uzun yaşar .Aslında ben lepistes bakarken ısıtıcı kullanmadım.Çünkü ısıtıcı aslında akvaryumcuların para kazanabilmek için uydurdukları birşey çok gerekli değil.Bunu tecrübelerime dayanarak söylüyorum.3 yıl boyunca ısıtıcısız lepistes baktım.Ama şu bir gerçek ısıtıcı gerçektende akvaryumda oluşan bakteri ve hastalıkların giderilmesinde kullanılabilir.Ama ben akvaryumu haftalık temizlerim iyi bakarım diyorsanız sizde almayabilirsiniz.Lepistes Balığınızın gerçektende güzel görünmesini istiyorsanız kurutulmuş kurtçukları önerebilirim . Hem canlı yem olarak geçer hemde hazır yemlerden daha besleyicidir.

Yavru Bakımı


Lepistes yavruları çok dayanıklıdır.Yaruları küçük yavruluklarda da bakabilirsiniz.Ya da yavrular için ayrı bir tank alırsınız küçük bişey 10 lira filan içine yavruları çekmesin diye pipo filtre koyarsınız.(pipo filtre özel üretimhanelerde kullanılır ucuz bişey ) olur biter .Birde dikkatinizi çekmek istediğim nokta hamile bir lepistes aldığınız zaman ilk gün doğurma olasılığı çok yüksek.Balık ilk gün strese girer ve genelde doğum yapar geneldede 3-4 adet yavru kurtarılır.Benim tavsiyem ilk gün doğum yapabileceği için hamile balığı ilk gün için yavruluğa ya da ayrı bir tanka koyun böylece daha fazla yavru kurtarabilirsiniz.(ilk gün ölü doğum da çok oluyor)
Bunları yaparsanız ilk gün 2 olan lepistes sayınız. 2 ay sonra 200 olur :D
Bol Yavrular

0 yorum:

Yorum Gönder

 

WEB AKVARYUM -BALIK ÜRETİMİ -AKVARYUM PÜF NOKTALAR © 2008. Design By: SkinCorner