13 Haziran 2011 Pazartesi

Akvaryuma Nasıl ? ve Hangi balıkla Başlamalıyım ?

Akvaryuma Aldığınız İlk Balık

Eğer ilk defa evinize akvaryum kuracaksanız kesinlikle basit,fazla temizlik ve akvaryum malzemeleri istemeyen balık türlerinden başlayın.Benim bu aşamadaki tavsiyem Japon Balığıdır.Hem akvaryum gereksinimleri fazla değil hem oda sıcaklığında yaşayabilen bir balıktır.Ama tabi "ben yavru almak istiyorum "  diyorsanız.Canlı doğuranlardan başlamalısınız.Yani lepistes gibi olan balıklardan.Akvaryum hobisi öyle bir şeydir ki akvaryumu gerçek bir popülasyon gibi yaşam alanı gibi gösterebilirseniz emin olun akşamları televizyon yerine balıklarınızı izlersiniz.Kısaca yavru almak istiyorum fazla sabırlı değilim diyorsanız ilk olarak lepistesle başlamalısınız.Ben sabırlıyım akvaryum hobisi ilerleterek ilerde profesyonel balık bakıcam diyorsanız kesinlikle Japon balığından başlamalısınız.                                              
   Resim lepistes         
                 
 Resim : japon balığı


Uzun Zamandır Balık Bakıyorum Artık değişik türler bakmak istiyorum

İlk olarak bence aldığınız balığı en az 7-8 ay bakmalısınız.Eğer bu süre zarfı içinde bakarsanız.Balık türlerini yakından tanır ve diğer zor  türleri rahatlıkla bakabilirsiniz.
Uzun zamandır balık bakıyorum hangi türe geçmeliyim ?

Lepistes -japon > Afrika cikletleri > green teror blue akara cinsi balıklar > Discus

En sona discus yazdım . Çünkü discus balığı çok etkilenen bir balık mesela  çocuğunuz gelip akvaryuma vurduğunda 10 dk sonra su yüzeyine çıkan bir balıktır . Daha profesyonel bakılması gerekmektedir.Afrika Cikletlerine gelince ben afrika cikletlerimi elimle besliyordum.  Okadar tatlı bir balık türdür. Hemde mesela akvaryuma yaklaştığınız zaman balıkları sizi resmen takip eder .Bence bu yüzden afrika cikletleri size akvaryum sevgisini aşılamaya yeticektir.


Resim : Afrika Cikletleri


Akvaryum hobisine başlamak ve nasıl olduğu nasıl yapıldığı hakkında bilgi edinmek istiyorsanız bence blogumu bir yere kaydedin sıkıldığınız zaman okuyun .Tekrar seve seve bakmaya başlarsınız.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

WEB AKVARYUM -BALIK ÜRETİMİ -AKVARYUM PÜF NOKTALAR © 2008. Design By: SkinCorner